יום רביעי, 7 בינואר 2009

אימי רונית



אימי רונית נולדה בבוקר של ה-9 לעשירי, 1962, בבית החולים אסותה בתל אביב.
השם רונית נבחר משום פירושו-שמחה.
בתחילת חייה של רונית היא והוריה גרו בפתח תקווה. לאחר 4 שנים הם עברו לבית בנהרייה.
בנהרייה רונית התחילה את הגן בגיל 5. לגן קראו גן חומה, וזה בערך הזיכרון היחיד שלה מהתקופה.
היא התחילה את כיתה א' בבית הספר ויצמן בנהרייה עם אח חדש, אבי. היא זוכרת שזו הייתה תקופה בה היא רכשה הרבה חברים חדשים ופעילויות שונות כמו בלט, צופים והתעמלות קרקע.
בשנת 1973 נולדה לאמא אחות ששמה דנה.
זכרון חזק של אמא הוא מקרה שבו היתה התקפת מחבלים בנהרייה, ליד ביתם. היא הייתה צריכה לשמור על אחיה,אבי בן החמש ודנה התינוקת. היא מספרת שזההיה מאוד מפחיד.
בגיל 12 עברה המשפחה לרמת השרון. ברמת השרון רונית עברה מהצופים לנוער העובד. בימי שישי רונית מספרת שהיא וחבריה היו אוהבים ללכת לבית של ילד אחד ולבלות שם את הלילה.
באותה תקופה רונית מאוד אהבה לרקוד, במיוחד בלט קלאסי וגם התעמלות מכשירים. היא אף זכתה במקום שני בתחרות בית ספרית בהתעמלות.
בשנת -76' אמא התחילה את לימודיה בתיכון "מקיץ" ברמת השרון.בתיכון היא בילתה את רוב זמנה הפנוי בתנועה והייתה מדריכה. בנוסף היא נסעה לתל אביב ולמדה בלט בבית ספר נבחר.
אמא גמרה את לימודיה עם בגרות מלאה ולפני גיוסה נסעה לחודשיים לארצות הברית לטיול.
היא התגייסה בשנת 1981 לחיל האור בתפקיד חוקרת מודיעין אויר. היא זוכרת במלחמת שלום הגליל שאחד מהמטוסים התרסק ואחד הטייסים נחטף ונלקח בשבי. זוהי היתה תקופה של לחץ ועבודה רבה בטייסת.
היא השתחררה מהצבא בשנת 83' והתחילה את לימודיה באוניברסיטת תל אביב שם היא למדה בפקולטה לרפואה בחוג לפיזיותרפיה 4 שנים.
בזמן הלימודים רונית עבדה במלון דן אכדיה שבהרצלייה כמלצרית שם גם פגשה את אבי, אילן פקטור.
בשנתה השנייה בלימודים היא התחתנה עם אילן ושניהם עברו לגור יחד בדירה קטנה ברמת השרון.
בשנתה האחרונה בלימודים היא ילדה את בנה הבכור אור. אור נולד בניתוח קיסרי אך אמא מספרת שבכלל לא כאב לה, והיתה מאושרת מאוד. את שמו אור הם בחרו מכיוון שהוא הכניס להם קרן אור לחיים.
לאחר הלידה עברה המשפחה הצעירה לרעננה שם הם שכרו דירה.
בשנים אלה רונית עבדה במכון פיזיותרפיה בהרצלייה וכעבור שלוש שנים ב-1990 ילדה בן נוסף גל. היא בחרה שם זה מכיוון שמאוד אהבה את הים ואיזה שם יותר משקף זאת אם לא גל. שוב אושר ושמחה למשפחה. לאחר שלוש שנים המשפחה החליטה שהם רוצים לעבור למקום עם אוירה כפרית אחרי שנים בערים. הם עברו לכוכב יאיר ולאחר שלוש שנים אני נולדתי.
באותה תקופה כולנו אהבנו ללכת לטיולים, לסיני ולאילת.
בשנת 2000 נסענו לתאילנד. בשנה הראשונה אימי לא כל כך מצאה את מקומה אך לאט לאט כולנו הסתדרנו. אני זוכרת איך היו הרבה פעמים שלא עשתה משהו מיוחד. אסור היה לה לעבוד במקצועה מסיבות דיפלומטיות, ולכן התחילה ללמוד לימודי יוגה. בזמן הזה רונית גילתה את עצמה מחדש. היא התחברה ליוגה והתחילה לקחת קורסים להיות מורה. ביולי 2003 רונית חזרה אם גל ואיתי ואילו אור וגל נשארו בתאילנד. חזרנו לבית חדש בכוכב יאיר רונית התחילה מחדש את הקרירה שלה עם מכון פרטי לפיזיותרפיה ושיעורי יוגה. כיום היא מורה ידועה בארץ, ויש לה סטודיו מקסים ליד הבית.
לפני בערך חצי שנה שיר אחותי הקטנה נולדה. אימי מספרת שזו היא חוייה נפלאה ושהיא מאושרת לחזור אחורה קצת. אימי מאוד אוהבת ללכת לים,כמובן לעשות יוגה, לקרוא ולבלות זמן עם כולנו.
אני מאוד אוהבת ומעריכה את אימי. היא עושה כמעט הכול בשבילי והיא כל עולמי!!! אז אמא, תודה!

תגובה 1:

  1. שלום מחפשת את רונית יש מפגש מחזור 28.10.22 בנהריה באים חברים מחו"ל. חשוב לי שרונית תהיה בפגישה לא ראיתי אותה מגיל 12. רקדנו. בלט יחד , היינו בצופים היא היתה שכנה של חנה כץ זל וחברה של ענת תמיד תהיתי מה עלה בגורלה. ושמחה ששני כתבה את הספור. אולימאזכה לראות אותה

    השבמחק