יום שישי, 9 בינואר 2009

סבתא יהודית

יהודית נולדה בנובמבר של שנת 1941 בעיר חוסת, צ'כיה.
לסבתי יש שלושה שמות. הראשון דיטה, שמה הצ'כי. השני אנה מריה, שם זה ניתן לה בתקופת המלחמה מכיוון שהתחפשה לנוצריה ושם זה הוא גוי. השם השלישי- יהודית, ניתן לה עם עלייתה לארץ.בזמן מלחמת העולם השנייה יהודית ומשפחתה, אביה, אימה, היא ואחיה, ברחו מהגרמנים והעבירו את המלחמה בהונגריה. אביה של יהודית היה פרטיזן [ לוחם ביערות] ולכן אימה גידלה את הילדים כמעט לבדה. המשפחה שרדה את השואה ולאחר תקופת רגיעה הם חזרו לצ'כיה לעיירה קטנה הנקראת טפליץ. יהודית הגיעה לשם בכיתה א' כאשר למדה בבית ספר רגיל (לא יהודי). הילדים בכיתה לעגו לה והרביצו לה משום שהיא יהודיה. לאחר ששמעו הוריה את המצב הם החליטו שהגיע הזמן לעלות ארצה.ֻיהודית הגיעה
ארצה באוניית מעפילים ועד היום זוכרת את התנאים הקשיה ששררו בה. כשסוף סוף הגיעו לישראל יהודית ומשפחתה שכנו במעברות בגבעת אולגה. לאחר תקופה מסוימת בתנאים הקשים משפחתה עברה לגור בבית של דוד ברמת גן. גם בבית הספר ברמת גן לעגו ליהודית וקראו לה פליטה. רק לאחר שלמדה עברית ונעשתה תלמידה מצטיינת הפסיקו לרדת עליה.מעבר לשעות הלימודים יהודית הייתה מאוד פעילה בצופים ולקחה תפקידים כמו להיות מדריכה, ראשגדית ומרכזת שכבה. כבר בגיל הזה יהודית, רק בת 14, ידעה שהיא הולכת להתחתן עם המדריך שלה, יאיר. היא סיימה תיכון עם בגרות מלאה והתגייסה לצבא בשנת 1958. היא שירתה בחיל ההנדסה כקצינה ראשית. היא שירתה רק כ- שנה וחצי מכיוון שבשנת 1960 התחתנה עם יאיר אלקלעי ונולדה להם בת ראשונה, רונית.
לאחר שחרורה של יהודית המשפחה גרה ברמת גן ולאחר שנה עברו לעיירה קטנה בברזיל מטעם עבודתו של יאיר. רונית הייתה בת חודש. הם חזרו ארצה בשנת 1963 וגרו בפתח תקווה שם יהודית לא עבדה והקדישה את כל זמנה לגידול רונית. בשנת 1967 אבי נולד והמשפחה עברה לנהרייה. בזמן מלחמת ששת הימים יהודית נסעה למרכז בעוד יאיר היה צריך להישאר להלחם. אחרי המלחמה היא והילדים חזרו לנהרייה והיא התחילה לעבוד בתחום הקוסמטיקה.
בשנת 1973 ליהודית ויאיר נולדה עוד בת בשם דנה. יהודית זוכרת שבזמן ההוא היו הרבה התקפות מחבלים באזור ופעם אף שמעה אותם נכנסים לבית סמוך. בשנת 1974 כל המשפחה עברה לבית פרטי ברמת השרון וסבתי פתחה חנות ספרים בשם "תרות".
אחרי 15 שנה יהודית סגרה את החנות והחלה לעסוק בהתנדבות בחנות צעצועים וספרים למען ילדי בית החולים "שניידר". היום סבתא עוסקת בנטורופתיה- רפואה בעזרת צמחי מרפא. היא עדיין גרה עם בעלה יאיר באושר רב באותו בית ברמת השרון. יהודית גם מאוד אוהבת לבלות עם נכדיה: אור, גל, אני, אריאל, יואב, עומר, איתי ושיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה